Formidling/køb/salg
· at leverandøren får den rigtige pris for sine råvarer
· at kontrakt- og prisforhandlinger med aftager af råvarer varetages samt at kontraktens
punkter overholdes
· at salgsomkostninger holdes nede på et absolut minimum
· at råvaren afsættes kontinuerligt
Formidling/køb/oparbejdning
Nedenstående ydes af DanBørs.
· at tilbudsmateriale udarbejdes
· at entreprenør udvælges
· at oparbejdningsaftale udarbejdes
· at afregning med og kontakt til oparbejdning, sortering, transport m.v. varetages
· at maksimal økonomi og miljømæssig ordning sikres
Afregning
· at al fakturering og behandling af faktureringsgrundlag i forbindelse med salg varetages
Fragtaftaler
· at fragtforhandlinger varetages og den rigtige transportpris opnås.
Markedsinformation
· at leverandøren får den rigtige og nødvendige information, bl.a. ved at DanBørs deltager i
forskellige fora samt abonnerer på tidsskrifter
Kvalitetsrådgivning
· at leverandøren vejledes omkring krav til råvarens kvalitet
· at værktøjer i form af kvalitetsbeskrivelser og sorteringsvejledninger udarbejdes
Reklamationsbehandling
· at kommunikation/korrespondance ved reklamationer varetages og den bedste løsning for
alle parter findes.
alle reklamationer registreres i vores kvalitetstyringssystem.
Forsikring
· at de bedst mulige vilkår både dækningsmæssigt og økonomisk for leverandøren opnås i
tilfælde af erstatningskrav fra aftager p.g.a. en dårlig leveret råvare.
· at aftagerne af leverandørens råvarer kreditvurderes og debitorforsikres, således at
eventuel konkurs ikke kan påvirke betaling
Miljø/certificering
· at vi via vor miljø- og kvalitetscertificering efter ISO 9001 og ISO 14001
· lever op til visse kvalitetskrav i vor dagligdag og løbende følger op på, hvordan vi kan
gøre tingene bedre
· sikrer at leverandørens råvare, via audits hos aftager og krav om dokumentation,
afsættes miljømæssigt og etisk korrekt
· holder os ajour med gældende lovgivning også ”det der er på vej”